čtvrtek 11. března 2010

Není WC jako WC, aneb jak to vlastně začalo...

Většinou tvrdím, že tvořit jsem začala až na "stará kolena". Ne nepřipadám si stará, jen na rozdíl od jiných tvořilek mě rozhodně tvoření a výtvarná činnost neprovázely od dětství. Naopak výtvarná a pracovní výchova byly ve škole mé nejneoblíbenější předměty. Dodnes s úsměvem vzpomínám na čtyřku z pracovní výchovy za vystřihování plechové rybičky. Babička tenkrát objevila v tátově dílně snad nejtvrdší plechovou tabulku, která tam najít šla a školní nůžky na plech pro tuhle destičku nebyly žádným soupeřem. Užvejkaný tvar připomínal rybu opravdu velmi a velmi vzdáleně.
Pravdou je, že v době kolem 19 let jsem pletla a háčkovala, později mě to přestalo bavit, protože na mě to trvalo strašně dlouho ;-)a tak má cesta za tvořením začala skutečně v prosinci 2003.

Tenkrát jsem se při hledání dotazů na mé problémy dostala na jeden diskusní server. V jedné diskusi, kterou jsem původně vůbec nehledala jsem zakotvila poměrně dlouho. Ovšem v jednu chvíli mě dorazil dotaz jedné kamarádky k druhé, který zněl: "A už máte každá vlastní wc sadu?". Odpověď mě překvapila ještě víc. Prý starší dcera ano a s mladší používá tu svoji. V tu chvíli jsem nevěděla co si myslet. Pod pojmem wc sada jsem si totiž představila štětku na wc a držák toaletního papíru. A uznejte, že představa toho, že každý člen rodiny má doma vlastní sadu a nesmí po použití oné místnosti si vzít jinou, je poněkud prazvláštní. A tak jsem usoudila, že se jedná o nějaký zvláštní výraz, který je mi utajen. Rozhodla jsem se, že přece nemůžu zůstat navždy nevědomá a zeptala se o co jde. A prosím nic tajemného, záhadného ani prazvláštního - prostě se jedná o zkratku dvou slov Window color. A tak jsem se dozvěděla o existenci "slupovacích barviček na sklo". A má cesta vedla ihned do obchodu, kde jsem zakoupila svou první sadu barviček a pak už jsem jen hledala motivy, tiskla, obkreslovala, vybarvovala, slupovala a lepila. A poslouchala jsem, jak sem šikovná, což jsem v souvislosti s jakoukoli výtvarnou činností neslyšela opravdu snad od 5 let. Obrázky již neexistují, pouze některé mám vyfocené.

A abych já nemátla další, začala jsem raději používat výraz "wi-co" nebo "slupovačky".

Žádné komentáře: